۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

تورج نگهبان به خاطره ها پیوست

با سپاس از آقای فاضلی که این خبر را به اطلاع ما رساندند تا در این مورد اولین منبع خبری باشیم که این خبر را منتشر می کنیم. این خبر هنوز بر روی خروجی سایتها قرار داده نشده و در دانشنامه ویکی پدیا نیز ویرایش نشده است. به همین جهت به دانشنامه ویکی پدیا هم دست نزدیم تا آنانکه در رقابت برای بروز رسانی این سایت مدام در تلاش هستند به رقابتشان ادامه دهند و ما خدشه ای بر آن وارد نسازیم.
طی تماسی که با آقای فاضلی داشتیم مطلع شدیم تورج نگهبان ترانه سرای متولد اهواز که از سال 28 سرودن را آغاز نمود امروز چهارشنبه در حدود ساعت 9 صبح (به وقت لس آنجلس) بر اثر بیماری ذاتوریه به یادها پیوستند.
با توجه به وصیت خود ایشان که اگر حالشان بهبهود نیافت باید پس از دو روز دستگاه ها را قطع کنند، پس از 48 ساعت این عمل انجام شد و متخصصین با مشاهده عدم بهبهودی در سلامت ایشان روبرو شدند و دستگاه ها را قطع نمودند.
کوتاه از ویکی پدیا تورج نگهبان را بشناسید:
تورج نگهبان زادهٔ ۷/۱۱/۱۳۱۱ در اهواز شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است.از سال ۱۳۲۸ با سرودن بر روی آهنگی از همایون خرم کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۰ به برنامه گلها پیوست. برای بسیاری از خوانندگان ایرانی از جمله ملوک ضرابی، دلکش، مرضیه، الهه، فرح، آذر، هما، پروین، پوران، عهدیه، هایده، مهستی، بنان، ایرج، وفایی، گلپا، رفیعی، محمد نوری و گوگوش ترانه سروده‌است.
یاد و خاطرش گرامی باد...