۱۳۸۸ فروردین ۲۹, شنبه

اطلاعیه ی دانشجویان زندانی سیاسی در رابطه با درگذشت رضا فاضلی

چه سخت است اخبار مرگ شخصیتهای سیاسی را یکی پس از دیگری شنیدن. مدت کوتاهی از مرگ چند تن از شخصیتهای سیاسی، ادبی و هنری نگذشته بود و اشک چشمان دوستداران آنان نخشکیده بود که خبر مرگ محبوب دلهای مردم ستم دیده و فرهنگ دوستان ایران، رضا فاضلی به شدت ما را شوکه نمود و اما نیز، چه سخت تر است که یادآوری کنیم که سالیان پیشتر رژیم سراسر ظلم و مستبد دینی ایران، پسر عزیز و دلبرش را از او و خانواده اش ربود و سلاخی نمود و به دنبال آن 3 سال قبل هم، دختر مهربانش به علت بیماری ابتلا به سرطان تسلیم مرگ گشت و برای همیشه با زندگی وداع نمود.

زنده یاد رضا فاضلی با آنکه یک هنرمند بود اما درک عمیق او از ظلمهای وارده بر مردم ایران و نیز شرایط سخت توأم با رنج و اندوه آنان، وجدان بیدار وی را بیدارتر نمود و به آزاد مردی مبدل ساخت که هنر و تاریخ سیاسی را با زیبایی هر چه تمامتر در هم آمیخت و در پی آن با رسای سخن و بلاغت بی مانند به آموزشهای فرهنگی مردم کشورش اقدام ورزید.

رضا فاضلی عمر زیادی از زندگی اش را صرف جنبش بیداری مردم میهن و رهایی از ستم نه خویشتن، تعصب و جهل و خرافات نمود. یقیناً درگذشت او ضایعه بزرگ فرهنگی تاریخی است.اما او به نیکی به تاریخ پیوست و نامی جاودانه در سرزمین جاودان ایران از خود برجای گذاشت، چیزی که باعث شداو را به تاریخی با صفات نیکو پیوند دهد، آزادگی، حس مردم دوستی و نیز کار بزرگ نوین فرهنگی توأم با خلقت و جسارت مثال زدنی او بود.

در واقع او بازگو کننده فریاد دادخواهی و اعتراض پنهان درونی چند صد ساله مردم ایران به خود آنان بود. افسوس و بسیار افسوس که او دیگر در میان ما نیست اما بسیار خرسندیم که اندیشه او چه قبل و چه بعد از آزادی ایران در میان مردم ایران بوده و راهگشای راه آنان خواهد بود.

دانشجویان زندانی سیاسی

1 - غلامرضا مهاجری نژاد 2 رضا اشرفپور 3- حمید علیزاده 4 - فرزاد عزیزان

5- کیانوش سنجری 6- امین موحدی 7- کورش صحتی 8- علیرضا بردبار

9- علیرضا رنجبر 10- اردشیر زارع زاده 11- ماشاالله عباس زاده 12 - مهدی هویزی 13- رحیم رمضانی 14- فرزاد حمیدی 15 - منوچهر محمدی

پ.ن.2. تقویم ایرانی را از لینک زیر دریافت نمایید

http://rezafazelipars.blogspot.com/2009/04/blog-

post.html


پ.ن.3. مراسم يادبود رضا فاضلی ، يکشنبه 26 آپريل 2009 از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر


CourtYard Marriot Hotel @ 15443 Ventora Blvd Sharman Oks CA 91403

۴ نظر:

پارسی گفت...

درود بر شما

همین 1 ساعت پیش برتامه- یادها با بهراد- در تلویزیون پارس قسمتی از مصاحبه بهراد با رضا فاضلی را نشان داد و قرار هست که مصاحبه کامل آن که در آگوست 2007 با فاضلی به مدت 70 دقیقه انجام شد را در پارس نشان دهند.
زنده یاد رضا فاضلی خلاصه ای از زندگی خود را در این برنامه توضیح میداد و قسمتی که پارس نشان داد بسیار جذاب بود.

خود مجری هم مردم را به دیدن کامل برنامه دعوت کرد.

اگر برای شما مقدور بود بزرگواری کنید و این مصاحبه را برای دانلود در سایت بگذارید.

با درود فراوان

رضا فاضلی پارس گفت...

پارسی عزیز درود بر شما: متاسفانه ما از زمان پخش و تکرار این برنامه بی اطلاع هستیم. اگر شما زمان پخش این برنامه را میدانید به ما به آدرس rfazeli1@gmail.com ایمیل بزنید و یا در بخش نظرات اعلام بفرمایید
با سپاس

پارسی گفت...

درود
فکر کنم روز شنبه 25 آپریل ساعت 10 یا 11 شب به وقت ایران در همین برنامه پخش شود.امیدوارم بتوانید برنامه را آپلود کنید.

رضا فاضلی پارس گفت...

سعی میکنیم این برنامه را در ساعتی که فرمودید، چک، ضبط و آپلود کنیم. اگر خود شما هم بتوانید این برنامه را به صورت کامل از تیتراژ ابتدایی تا انتهایی بدون هیچگونه دستکاری از طریق تلفن همراه، ضبط صوت و یا دستگاه های ضبط کننده دیگر با کیفیت مناسب و بالا ضبط بفرمایید، حتما استفاده خواهد شد.
در هر صورت ما خودمان سعی میکنیم این برنامه را دریافت کنیم. ساعتی که این برنامه پخش می شود متاسفانه در لس آنجلس مردم سرکار هستند. به همین خاطر امیدواریم زمان پخش مجدد این برنامه را هم بدانید که اگر احیانا در ساعتی که فرمودید، نتوانستیم ضبط کنیم، در ساعتی که تکرار خواهد شد، آن را ضبط و آپلود کنیم.
با سپاس از شما